Car wrapping w formie reklamy lub jako tuning wizualny

Kolor lakieru w samochodach nie zmienia się przez większą część ich życia lub nawet nigdy. Kierowcom nie opłaca się odnawiać lakieru, który przed nałożeniem wymaga zadbania o wyrównanie powierzchni i zastosowanie dodatkowo płatnych podkładów. Poza tym, jeżeli kolor nam się znudzi, to musimy płacić za jego zmianę. Oklejanie karoserii eliminuje ten problem. Nie jest to co prawda metoda bliska zmianie koloru auta od ręki, jak w grach wideo, ale daje ogromne możliwości dostosowania elementów znajdujących się na karoserii.

Oklejanie samochodów firmowych

samochód

źródło: http://foter.com/

Nie zdarzyło mi się jeszcze kupić żadnego produktu, będąc pod wpływem zachwytu nad reklamą umieszczoną na karoserii auta, lub plandece naczepy samochodu ciężarowego. Zdarzyło mi się natomiast skorzystać z usług firm, które posiadały samochody reklamowe oklejone w ciekawy sposób. Były to przede wszystkim lokalni usługodawcy. Doceniam dobrze wykonany, reklamowy car wrapping  na autach osobowych i dostawczych. Szczególnie cenie sobie firmy kurierskie, które korzystają z termoplastycznych oklein na całym samochodzie. Taki nietypowy wygląd samochodu świadczy o tym, że firma ma pieniądze na reklamę. Jest także wyróżnikiem na tle dziesiątek podobnych firm, które nie stawiają na marketing.

Dlaczego nie warto oklejać po kosztach?

car wrapping

źródło: http://foter.com/

Sprzedawane w internecie termoplastyczne folie do oklejania to w dużej większości kiepskiej jakości imitacja prawdziwej okleiny. Produkty wysokiej jakości mają określone parametry pracy materiału pod wysoką temperaturą oraz dużą wytrzymałość na czynniki atmosferyczne. Aplikacja folii na karoserie to praca dla wyszkolonych profesjonalistów. Żaden film w internecie nie nauczy, w jaki sposób dokładnie okleić nadkola, drzwi, dach czy szczegółowe elementy lusterek. Tani serwis i zakup okleiny po kosztach mogą nas kosztować zniszczenie lakieru lub powstawanie nieestetycznych bąbelków powietrza pod folią.

Tego nie da Ci malowanie

Największą zaletą car wrappingu nie są niższe koszty wykonania i samej folii. Nawet możliwość powrotu do starego lakieru poprzez bezpieczne dla powłoki odklejenie okleiny nie jest przekonującym czynnikiem wyboru wśród osób tuningujących samochody. Ludzie zajmujący się modyfikacją wizualną samochodów korzystają z imitacji materiałów takich jak włókno węglowe i drewno, ponieważ są tańsze. Okleina termokurczliwa może imitować dowolny materiał. Jej siłą jest również możliwość nanoszenia kolorowych druków i wzorów bezpośrednio na materiał. Dawniej stosowano dwie metody tworzenia grafik na karoserii. Malowanie artystyczne sprayem lub klejenie dokładnie wyciętych wzorów w formie szablonów miało swoje wady. Artysta artystycznego spraya natryskowego liczył sobie krocie, a naklejki z czasem schodziły z karoserii. Folia termoplastyczna może posiadać nieograniczoną ilość nadruków, które będą trwalsze niż naklejki, czy nawet farba na karoserii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.