Ford i jego reklamy

Reklama to wynalazek jaki towarzyszy ludzkości już od zarania dziejów. Pierwsze, choć obecnie wydające się nieporadne, reklamy pojawiły się już w czasach starożytnych. Z kolei pierwsza reklama prasowa pojawiła się w XV wiecznej Anglii. Dzisiaj, ten marketingowy środek, towarzyszy nam wszędzie – obecne w każdym możliwym medium i każdym aspekcie naszego życia stały się bardziej powszednie niż chleb. A jednak są kampanie reklamowe, które zasługują na to, aby przyjrzeć im się z bliska oraz docenić nietuzinkowy pomysł i realizację. Oto kilka ciekawych reklam, jakie stworzyły agencje marketingowe na zlecenie koncernu Ford.

W walce o wolność

Jedna z najgłośniejszych w ostatnich czasach reklam Forda to ta sprytnie wykorzystująca zmianę przepisów w Arabii Saudyjskiej. Niedawny sukces arabskich kobiet, a więc przyznanie im praw do prowadzenia samochodu na terenie Arabii Saudyjskiej, została wykorzystana do promocji tej marki. Świat obiegła grafika, na której zobaczyć możemy odbijające się w lusterku samochodu oczy kobiety. Czarne tło plakatu sprawia wrażenie, że kobieta ta ubrana jest w tradycyjną burkę.

Rodzina, nie zawsze szczęśliwa

Do zupełnie innych emocji odwołali się specjaliści z duńskiej agencji reklamowej Vera, która była odpowiedzialna za ich kampanię na terenie w Danii w 2016 roku. W tej kampanii, Ford postanowił odejść od wizerunku wyidealizowanej rodziny, uznając go za mało realistyczny. W reklamowym spocie pojawiła się więc historia rozbitej rodziny widziana oczami dziecka. Co przeżywa dziecko rozwodzących się rodziców i jakie jest miejsce Forda w takiej rodzinie? O tym więcej w ich reklamowym tryptyku.

Dwa media równocześnie

A czy papierowa reklama może być interaktywna? Izraelska reklama Forda pokazuje, że tak. Z pozoru zwykła kilkustronicowa reklama zamieszczona w kolorowym magazynie, jednak zamieszczony na każdej ze stron QR wskazuje drugie dno. Po jego zeskanowaniu nasz smartfon zmienia się w parkujący model Forda lub otwierający się bagażnik Forda Explorera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.