W jakim zawodzie zdjęcia biznesowe mają największe znaczenie?

Pracownik jest rozliczany z dobrze wykonanej pracy, która tylko w przypadku niektórych zawodów wiąże się z ich prezencją. To jak wyglądasz w pracy, ma znacznie dla modela/modelki czy prezenterów telewizyjnych. Oni są rozliczani z bycia zadbanymi ludźmi, którzy muszą dbać jednakowo o sylwetkę, twarz oraz włosy. Niemniej zdjęcia biznesowe i portfolio w formie zbioru fotografii wymagane jest również w innych zawodach.

Zawody skazane na ocenę wizualną pracownika

Obsługa klienta to zarówno pracownicy supermarketów, jak i osoby zatrudnione w banku, placówce sieci komórkowej oraz sklepach z odzieżą. Trzy ostatnie przykłady słyną z większej ilości kobiet, które swoją atrakcyjnością mają większe szanse na zatrudnienie niż panowie. Łączy je również strój, który powinien być nienaganny. Żakiet, spódnica i koszula przeważają i wypierają wiecznie modne jeansy. Osoby z tego działu chętnie korzystają ze zdjęć biznesowych, ponieważ świadczą o ich obeznaniu w tym dziale rynku usług. Bycie atrakcyjnym to nie tylko ładna buzia, ale również szczupła sylwetka dopasowana do stroju. Dlatego wielu pracodawców patrzy na CV przez pryzmat zdjęć, a dopiero później potwierdzonych kwalifikacji. Mimo iż każdy z nas korzysta z usług banku oraz sieci komórkowej, to jest pewna prawidłowość w tym, że chętniej wybieramy te placówki i firmy, w których pracują ludzie o lepszej prezencji. Zdjęcie biznesowe może być świetną reklamą na plakacie, promującą usługi banku lub nową ofertę sieci komórkowej. Obowiązkowo na fotografii musi pojawić się kobieta.

Wolny zawód ze zobowiązaniami

zdjęcia biznesowe

źródło: http://foter.com/

Dietetyk oraz trener personalny to dwa zawody, które korzystają z usług fotografów, ponieważ zdjęcie to dla nich najlepsza reklama. Rzucanie hasłami „schudnij z nami” lub „najlepsze efekty w mieście” nie przemówią do klienta, który nie zobaczy szczupłej sylwetki trenera lub dietetyka. Według zapytanych ludzi trener personalny powinien być przede wszystkim szczupły i posiadać niski poziom tkanki tłuszczowej oraz mocny zarys mięśni. Niemniej to jego wiedza i sposób postępowania z klientem na zajęciach decyduje o tym, czy treningi będą kontynuowane. Kolejna kwestia to aparycja dietetyka. Spotkałem się z osobami, które mimo dużej wiedzy nie prezentowały zbyt szczupłej sylwetki i same podjadały czekoladę między posiłkami. Mimo tego reklama jest dźwignią handlu a fotografia biznesowa, na której widnieje szczupła osoba z metrówką w dłoni, przyciąga jak magnes.

Zawojować media społecznościowe

kolory

źródło: http://foter.com/

Przeznaczeniem zdjęć biznesowych jest reklama działalności lub naszej osoby, w przypadku wolnego zawodu. Ponad 2/3 fotografii trafia na serwisy społecznościowe. Prawie każdy trener personalny ma swój fanpage. Jako „profilowe” ustawia fotografię robioną w kontrolowanych warunkach – profesjonalnej sesji fotograficznej. To samo tyczy się tła, a nawet, dużej części galerii. Pracujący w siłowniach sieciowych trenerzy, bardzo często pojawiają się na profilu facebookowym gym-u z danej miejscowości, w której pracują. Ludzie widzą, że dobrze wykadrowana fotografia i aktywny fanpage świadczy o zaangażowaniu firmy. Zawojowanie portalu społecznościowego swoim profilem, na którym widniejsza zdjęcia biznesowe jest kluczowe do pozyskiwania klientów przez ludzi prowadzących wolny zawód i firmy usługowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.