Naprawa na własną rękę czy obowiązkowy serwis nowego auta?

Gdy przez większość swojego życia jeździsz samochodem mającym 300 tysięcy kilometrów przebiegu i ponad 10 lat na karku, wizyta u znajomego mechanika lub własnoręczne naprawy są dla ciebie chlebem powszednim. Samochody produkowane od 2012 roku mają coraz więcej technologicznych nowinek, których nie da się zreperować na własną rękę. Niektóre mogą pozbawić nas gwarancji, gdy wymienimy je sami lub dokonamy przeróbki. Czy naprawa współczesnych samochodów naprawdę jest tak skomplikowana? Ile jesteśmy w stanie zrobić sami bez pomocy serwisu?

Co możesz naprawić samodzielnie?

części

źródło: http://foter.com/

Naszpikowane elektroniką samochody będą sprawiały problemy nawet doświadczonym mechanikom. Samodzielne próby naprawy skomplikowanych układów i nowych rozwiązań technologicznych w silnikach typu „eco” i „turbo” mogą skończyć się wielką katastrofa. Jest wąski dział podstawowych czynności, które każdy kierowca wykona sam bez pomocy serwisu. Zaczynając od wymiany oleju i płynu chłodzącego a kończąc na wymianie klocków hamulcowych. Nawet nowsze auta mają instrukcje demontażu i składania większości swoich elementów. Oznacza to, że umiejętność czytania instrukcji pozwala naprawić większość mechanicznych układów i wymienić pewne części.

Opłacalność zakupu części do nowych aut

Duże serwisy oraz stacje naprawcze, które od lat korzystają z usług hurtowni motoryzacyjnych, dostają zniżki, o których klient indywidualny może tylko pomarzyć. Mają również dostęp do najlepszych i słabo dostępnych części. Największe kłopoty posiadacza nowego auta zaczynają się w momencie poszukiwać elementów do samochodu młodego rocznikiem. Nowe i oryginalne części Volvo do modeli obecnej generacji mogą być trudno dostępne. Dlatego uważam, że znacznie lepszym wyjściem jest oddanie auta do autoryzowanego serwisu. Tam nie ma mowy o montażu zamienników, które mają krótszą żywotność. Dopłacamy za robociznę, ale oszczędzamy na czasie.

volvo

źródło: http://foter.com/

Pod tym adresem, znajdziecie przykład tego, jak duża marka motoryzacyjna zajmuje się serwisem oraz dostępnością części zamiennych dla nowych modeli aut – http://www.volvocars.com/pl/uslugi/eksploatacja/oferty-serwisowe/volvo-4-plus

Czego lepiej nie naprawiać samemu

Elektromechanicy mogą pominąć tę część, ponieważ dla nich nawet nowe układy scalone i płytki drukowane nie mają tajemnic. Próby naprawy elektroniki w dzisiejszych pojazdach kończą się fiaskiem u większości niedoświadczonych majsterkowiczów i mechaników. To nie wszystko bowiem wśród głównych awarii, za które nie powinniśmy się zabierać, są uszkodzenia silnika i układu przeniesienia napędu. Zamki i alarm wymaga zwykle wymiany części. Poza tym musimy wiedzieć jak zdjąć boczny panel drzwi. O tym przeczytamy w instrukcji pojazdu, ale samej elektroniki tak łatwo nie zładujemy. Nie ruszałbym również akumulatora, którego awaria wymaga diagnozy problemu. Bez urządzeń diagnostycznych możemy tylko zgadywać, czy problemem jest mróz, czy zbyt wysoka temperatura.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.