Te objawy świadczą o tym, że cierpisz na niedobór magnezu

Czy niedobór jednego pierwiastka może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych? Nie można tego wykluczyć, zwłaszcza gdy mamy do czynienia ze sportowcami oraz pracownikami fizycznymi. Niektórzy pracownicy umysłowi podatni na stres, również mogą odczuć skutek niedoboru jednej witaminy lub minerału. Współczesne społeczeństwo cierpi na chroniczny niedobór dwóch pierwiastków: magnezu i witaminy D3. Oba muszą być dostarczane z zewnątrz do organizmu w formie żywności bądź suplementów. Przez kilka miesięcy w roku skóra potrafi syntetyzować i łatać niedobory witaminy D3, będąc wystawioną na działanie promieni słonecznych. Natomiast niedobór magnezu przez 12 miesięcy utrzymuje się na zagrażającym zdrowiu poziomie. Dlatego w telewizji i internecie tak często reklamowane są suplementy z chelatem i cytrynianem magnezu. Związek chelatu to dobrze przyswajalna forma tego pierwiastka. Objawy niedoboru magnezu, które przedstawię niżej, są najpowszechniejsze. Trudno zliczyć na ile funkcji naszego ciała ma wpływ magnez, dlatego niemal każda przypadłość ma związek z niedoborami minerałów w tym pierwiastka chemicznego Mg. Poważniejsze objawy medyczne związane z niedoborem tego pierwiastka, zostały opisane pod tym adresem – http://www.magvit.com.pl/problem-niedoboru-magnezu.html


1. Kłopoty ze snem – często mylimy przyczynę kłopotów z zaśnięciem z niedoborami mikroelementów, a tak naprawdę okazuje się, że do późna siedzimy przed telewizorem lub monitorem, narażają się na niebieskie światło upośledzające produkcję melatoniny. Jeżeli wprowadziliśmy w życie, czas bez ekranów LCD przed snem, to niedobór magnezu może być główną przyczyną kołatania serca, problemów z zaśnięciem i częstymi skurczami w nocy.

sen

źródło: http://foter.com/


2. Drgająca powieka i skurcze – spięcie mięśnia lub jego rozedrganie ma przyczynę w niedoborach mikroelementów. Oprócz suplementacji należy pamiętać o uzupełnianiu płynów i elektrolitów.

oko

źródło: http://foter.com/


3. Humory i stres – bez magnezu jesteśmy podatni na stres i gorzej znosimy wszelkie niekorzystne zmiany w naszym życiu. Nawet zajęte miejsce parkingowe, może wzbudzić w nas pokłady złości. Jeżeli nie stosujemy sterydów anabolicznych, to nie możemy zrzucić humorków na testosteron.

niedobór magnezu

źródło: http://foter.com/


4. Uroda – łamliwe włosy i paznokcie to nie tylko objaw niedoboru cynku. Cynk powinien być suplementowany wieczorem, natomiast magnez rano. Mimo rozbieżności w stosowaniu oba minerały świetnie się uzupełniają, jeśli chodzi o dbanie o kobiecą urodę.

kobieta

źródło: http://foter.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.