Systemy geotechniczne obecne przy realizacji inwestycji budowlanych w Polsce

Systemy geotechniczne obecne przy realizacji inwestycji budowlanych w Polsce

Systemy geotechniczne obecne przy realizacji inwestycji budowlanych w Polsce

– W polskim portfolio mamy m.in. takie realizacje jak budowa północnej obwodnicy Krakowa, drogi S1, osiedla mieszkalne, biurowce, przebudowy nabrzeży portowych oraz umocnienie skarp nasypów kolejowych – mówi Urszula Wilk – Sznerch z działu sprzedaży systemów geotechnicznych w DYWIDAG. Firma z siedzibą w Rudzie Śląskiej dostarcza na polskie budowy m.in. takie elementy jak kotwy, mikropale czy też ściągi.

Od lat towarzyszą nam coraz bardziej ruchliwe drogi, cięższe ładunki, zmieniający się klimat i rosnąca populacja. Zarówno nowa, jak i starzejąca się infrastruktura musi radzić sobie z większym stresem niż kiedykolwiek. W związku z tym, systemy wykorzystywane przy powstawaniu obiektów budowlanych muszą być przede wszystkim bezpieczne i trwałe. Międzynarodowa firma DYWIDAG od lat dostarcza swoje produkty i bierze udział w wielu realizacjach budowlanych tak w Polsce, jak i na świecie.

Systemy geotechnicze w polskich projektach

W Rudzie Śląskiej działa zakład produkcyjny DYWIDAG, który dzieli się na trzy obszary. Pierwszy z nich to PT (systemy sprężania), gdzie powstają produkty, wykorzystywane w realizacji obiektów usytuowanych nad ziemią, czyli mostów, wież wiatrowych itp. Drugim jest dział GT (geotechnika), w którym wytwarzane są elementy, docelowo znajdujące się pod ziemią. Trzecią jednostką jest zespół Equipment, zajmujący się konserwacją, kalibracją i naprawą urządzeń używanych przez naszych partnerów na budowach.

– Niedawno dostarczyliśmy system samowiercący do wykonania gwoździ gruntowych w obrębie ronda gen. Zientka w Katowicach. Ponadto nasze trwałe kotwy zostały zastosowane przy budowie północnej obwodnicy Krakowa. Kontynuujemy także dostawę kotew na budowę drogi S1 w rejonie Węgierskiej Górki. Oprócz tego każdego miesiąca nasze systemy geotechniczne znajdują zastosowanie na innych budowach jako kotwy, mikropale czy ściągi. W naszym polskim portfolio znajdziemy osiedla mieszkalne, biurowce, przebudowy nabrzeży portowych czy też umacnianie skarp nasypów kolejowych – opowiada Urszula Wilk – Sznerch z działu sprzedaży systemów geotektonicznych w DYWIDAG

Warto wspomnieć, że obecnie firma pracuje nad kolejnymi projektami w Polsce – Aktualnie pracujemy nad kilkoma ciekawymi i dużymi projektami, gdzie mamy nadzieję dostarczać materiał niezbędny do realizacji przedsięwzięć.Oprócz tego na co dzień realizujemy dostawy na potrzeby mniejszych projektów w systemie samowiercącym, prętowym i kotew linowych – dodaje Urszula Wilk – Sznerch.

Jak wiele firm budowlanych także DYWIDAG mierzy się z coraz bardziej wymagającymi projektami – Branża geotechniczna jest dość wymagającą gałęzią przemysłu. Składa się na to wiele czynników. Prace prowadzone są coraz głębiej, elementy nośne muszą przenosić coraz większe siły, a do naszych zadań należy nadążnie za tymi zmianami w postaci gotowych rozwiązań dla naszych klientów. Realizujemy sporo inwestycji, które dają nam możliwości rozwoju oraz uczenia się nowych rozwiązań. Ponadto w firmie pracuje wykwalifikowana kadra specjalistów, którzy stale podnoszą swoje kompetencje, są bardzo doświadczeni dzięki czemu są w stanie przygotować nowe rozwiązania technologiczne i sprostać wymaganiom naszych klientów – zaznacza U. Wilk-Sznerch.

Siedziba DYWIDAG w Rudzie Śląskiej to nowoczesna hala produkcyjna oraz pomieszczenia biurowe liczące 22 tys. m2. Na tę chwilę to najważniejszy zakład całej Grupy DYWIDAG na świecie. Na Śląsk przeniesiona już została produkcja cięgien z niemieckiego oddziału w Langenfeld. W Rudzie Śl. mieszczą się także działy HR, sprzedaży i ofertowania, inżynieryjne oraz związane z obsługą finansową całej Grupy. Docelowo w Polsce znajdować się będzie globalne centrum produkcyjne systemów sprężania, podwieszeń wantowych a także systemów geotechnicznych.

, geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).

Author: Redakcja

Dodaj komentarz