Cyberprzestępcy to grupa ludzi, którą porównałbym do bomby z opóźnionym zapłonem. Nie każdy z nas miał nieprzyjemność stracić dostęp do internetowego konta, z powodu ataku hakera, który wykradł i podmienił nasze dane. Mimo tego porady dotyczące utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dostępne są na każdym portalu, który powadzi rejestracje użytkowników na podstawie loginu, hasła oraz zewnętrznej (np. mobilne) metody weryfikacji. Użytkownicy bywają na tym punkcie przewrażliwieni. Nic dziwnego, że każde zmiany w indywidualnym rachunku bankowym online są odbierane bardzo negatywnie.
Zmiany w funkcjonowaniu rachunku bankowego online
Jako klient banku oraz użytkownik internetowego rachunku pieniężnego, nie mamy wpływu na działania rynkowe mojego oddziału. Przykład niedawnej fuzji Aliora i BPH pokazał, że wielu posiadaczy kont online, ma problemy z podstawowymi czynnościami związanymi z obsługą panelu klienta. W związku z tym, że większość udziałów firmy przejął Alior, to logowanie na koncie internetowym BPH musiało ulec zmianie. Wiązało się to ze zmianą hasła, którą wielu użytkowników traktuje po macoszemu. Hasło do internetowego konta bankowego powinno być długie i złożone z wielkich oraz małych liter, a także cyfr. Natomiast logowanie, zawsze powinno odbywać się z bezpiecznego urządzenia. Osobiście nigdy nie korzystam z komputera, który nie należy do mnie lub mojej żony. Niedoinformowanie klientów to jedyny argument, za którym mogą iść negatywne opinie posiadaczy rachunków bankowych, na których wymuszono zmiany w systemie logowania.
Stary, dobry system kodów
Kody wysyłane po zalogowaniu się na konto lub po wykonaniu przelewu nie są wademekum na problemy bezpieczeństwa bankowości, ale bez nich ilość kradzieży cyfrowej gotówki byłaby wielokrotnie wyższa. Staromodnym sposobem na zabezpieczenie konta, jest prośba o udzielenie listy kodów logowania bądź kodów przelewów. Metoda obsługi konta przy pomocy cyferek na kartce papieru jest staromodna. Mimo tego nie znajdziecie lepszego sposobu na ochronę pieniędzy na internetowym koncie bankowym.
Około 20% Polaków w ogóle nie posiada konta bankowego, nie mówiąc już o rachunku internetowym. To w większości osoby starsze, które nie chcą uczyć się nowych technologii i nie korzystają z internetu. Pozostali ludzie, to kliencie jednego z wielu oddziałów bankowych. Około jedna trzecia z tej grupy traktuje bezpieczeństwo konta bankowego po macoszemu. Nie bądźcie tacy jak oni, ponieważ żaden oddział banku nie chce dla waszej gotówki źle. Bez niej opłacalność prowadzenia takiego biznesu, nie ma prawa bytu.