Co wiecie na temat Apple’a? Z jednej strony większość z nas słyszała o Stevie Jobsie, zaś z drugiej mało kto kojarzy nazwisko Steve’a Wozniaka. A co z jakością oferowanych usług? Wiele osób uśmiecha się pod nosem słysząc o ogromnych kolejkach przed sklepami Apple’a, a potajemnie marzy, by choć na chwilę stać się posiadaczem najnowszego iPhone’a. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, która zebrała ponad 90% wszystkich światowych zysków ze sprzedaży smartfonów. Można wiele i długo mówić o Apple, niemniej postaram się Wam przedstawić kilka najciekawszych faktów na temat amerykańskiego kolosa branży multimedialnej.
- Firma powstała w 1976 roku i została założona przez 3 bliskich znajomych: Steve’a Wozniaka, Steve’a Jobsa i Ronalda Wayne’a.
- Aby móc zakupić wszystkie niezbędne elementy do produkcji osobistego komputera, właściciele zaczęli wyprzedawać swoje rzeczy osobiste.
- Magazyn Forbes ogłosił Apple najsilniejszą marką na świecie 2012 roku.
- Głównym celem firmy nie jest zarabianie pieniędzy, lecz wdrażanie nowych technologii i promowanie wysokiej klasy produktów multimedialnych, które będą dostępne dla każdego zainteresowanego.
- Jedna z legend na temat nazwy marki (ang. apple to nasze rodzime jabłuszko) jest związana z życiem Jobsa, który rzekomo przez wiele lat żywił się jabłkami i prowadził wyjątkowo ascetyczny tryb życia.
- Steve Jobs miał kilkukrotne doświadczenie z narkotykami LSD, dzięki którym narodził się slogan Myśl inaczej (ang. Think different).
- Marketing Apple’a opiera się na mocnym przekazie wizualnym (obraz, dźwięk) zamiast na wychwalaniu parametrów i możliwości swoich urządzeń.
- Najbardziej charakterystyczną cechą produktów jest ich prostota, oszczędna forma wizualna bazująca na surowej estetyce.
- Apple dystrybuuje majątkiem większym niż budżet skarbu państwa Stanów Zjednoczonych!
- Firma produkuje co roku kilkanaście prototypów różnorodnych urządzeń, stając się tym samym światowym pionierem w wytwarzaniu nowoczesnych produktów multimedialnych, które zmieniają oblicze dotychczasowej rzeczywistości.