Telepraca to forma zatrudnienia, która staje się coraz bardziej popularna w naszym kraju. I nic w tym dziwnego – praca z domu niesie za sobą szereg profitów zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy.
Zdalna praca pozwala pracownikowi na swobodne dysponowanie czasem, oszczędza na dojazdach czas i pieniądze, pozwala na spokojne rozplanowanie obowiązków – tych służbowych, i tych rodzinnych. Jednak, aby praca w domu była produktywna niezbędna jest zdolność organizacji swojego czasu, konsekwencja oraz dobrze zaplanowana i urządzona przestrzeń do pracy.
1. Przestrzeń
Na domowe biuro najlepiej przeznaczyć osobne pomieszczenie. Jeśli jednak, ze względów metrażowych, jest to niemożliwe warto wyodrębnić osobny kąt w jednym z pomieszczeń (koniecznie z biurkiem lub stolikiem!).
Uprzedź domowników, że to Twoja przestrzeń i że znajdujące się na niej przedmioty są nietykalne.
2. Wyposażenie
Na liście przedmiotów niezbędnych do wyposażenia naszego domowego biura powinny się znaleźć takie przedmioty jak: biurko, wygodne krzesło biurowe, laptop, drukarka ze skanerem oraz szafka na akta lub służbowe dokumenty. Jeśli biurko stoi w pomieszczeniu ogólnie dostępnym, pomyśl dodatkowo o zakupie dźwiękoszczelnych słuchawek. Oczywiście szczegółowe potrzeby będą się różniły w zależności od profesji jaką wykonujemy.
3. Światło
Zadbaj o prawidłowe oświetlenie – nastrojowe lampki tworzą co prawda niesamowity klimat ale do pracy potrzebujesz jasno oświetlonej przestrzeni. Jednak bez przesady, zbyt ostre światło przyprawi Cię o ból głowy i niechęć do pracy. Najlepiej sprawdzą się żarówki dające światło zbliżone do światła dziennego.
4. Służbowy telefon
Na potrzeby pracy z domu kup osobny telefon – w ten sposób unikniesz niezręcznych sytuacji i służbowych telefonów „po godzinach”.