Super samochody są niedoścignionym marzeniem małego chłopca. Natomiast auta klasy C i B mogą stać się waszą własnością, jeżeli tylko odpowiednio zarządzicie swoimi pieniędzmi. Rzadko zdarza się, że to hatchback staje się obiektem westchnień milionów kierowców. Miejskie samochody ze ściętym bagażnikiem względem sedana i kombi mają swoją kategorię w sportach motorowych. Tak zwany rally cross to dyscyplina, w której liczy się styl, przyspieszenie i zwrotne auto. Hatchbacki takie jak Ford Fiesta nadają się do niej idealnie. Odkąd w internecie zaczęły pojawiać się filmy z przejazdów Keny’ego Block’a, zacząłem interesować się autami startującymi w rally cross. Pod względem wizualnym rządziła tam niewątpliwie Fiesta Mk VI i Mk VII. W segmencie B rywalizuje z Corsą, Clio oraz Fabią. Niemniej jej cywilna wersja jest najbliższa agresywnym sportowym kształtom, które sprawiły, że zakochałem się w niej po uszy. Początki fiesty na rynku były udane, ale modele zaczynając od Mk I a kończąc na Mk IV, wyglądają mocno przeciętnie. Oto jej najlepsze odsłony w cywilnej – niesportowej wersji.