Zdrowe i niekoniecznie słodkie owoce egzotyczne

01010woce to dla człowieka pierwsze ze źródeł naturalnej słodyczy, która pochodzi z fruktozy. Okazuje się, że nie każdy owoc jest słodki i posiada w sobie cukry proste w tej postaci. Dobrze znany banan składa się w większości z znacznie zdrowszej skrobi, która lepiej nadaje się dla sportowców chcących uzupełnić glikogen mięśniowy. Które owoce egzotyczne o niskiej zawartości fruktozy warto jeść?

Mniej fruktozy, więcej witamin

jagody

źródło: https://pixabay.com/

Nietolerancja fruktozy to choroba, która podobnie jak celiakia lub problemy z enzymem laktazą powoduje najróżniejsze problemy trawienne. Objawia się bardzo różnie, dlatego tylko testy na przeciwciała mogą dać jasny obraz sytuacji. Ludzie chorujący na tę przypadłość odkrywają nowe owoce egzotyczne, które zawierają minimalne ilości cukrów prostych wywołujące uczulenie. Truskawki, maliny, borówki i inne gatunki jeżyn to ewenement w świecie roślin. Są słodkie i bardzo zdrowe. Jednak w ich przypadku nie ma mowy o spożyciu dużej ilości za jednym razem. Zwykle są dodatkiem do deserów lub spożywane do musli. Jedynie w wakacje możemy pozwolić sobie na jedzenie ich bez ograniczenia.

W marketach trudno o duży wybór owoców z Ameryki Południowej. Osoby, które mają możliwość kupować w marketach takich jak Makro, na pewno znajdą dużo więcej oryginalnych owoców z niską zawartością fruktozy – https://www.makro.pl/swiat-produktow/owoce-w-makro/owoce-egzotyczne

Trzy owoce, które powinieneś jeść

owoce egzotyczne

źródło: https://pixabay.com/

Trudno o lepszego przedstawiciela owoców egzotycznych niż awokado. Składa się w dużej mierze z tłuszczów nasyconych i zawiera kwas oleinowy, który obniża poziom złego cholesterolu. Nie patrzcie na jego kaloryczność. Mimo iż około 5% ludzi posiada nietolerancję na ten owoc, warto spróbować przetestować go na sobie. W połączeniu z sokiem z wyciśniętej cytryny, solą himalajską i niewielką ilością oliwy z oliwek, można stworzyć z niego pastę zwaną Guacamole. Owoce egzotyczne z Ameryki Południowej nie mogłyby rosnąć w europejskim klimacie. Ananas to dobry przykład zdrowego owocu, który musi przebyć długą drogę, by trafić do naszych sklepów. Ma niewiele cukru w 100 gramach i całkiem sporo witamin. Jednak to duża zawartość wody jest jego najważniejszym składnikiem. Dzięki niej lepiej się nawadniamy i oczyszczamy nerki. Trzeci na mojej liście jest melon. W 100 gramach melona znajduje się około 8 gramów węglowodanów, z czego tylko 3g to fruktoza. Świeży melon może poszczycić się wysoką zawartością witaminy A i kwasu askorbinowego na poziomie 37 mg. Zapotrzebowanie dobowe zdrowego człowieka na witaminę C wynosi 100 mg zakładając, że nie jestem aktywnym sportowcem amatorem. Według niektórych badań spożywanie melonów raz w tygodniu może obniżać procentową szansę zachorowania na nowotwór.

Dodaj komentarz