Jak zorganizować pracę w domu

Jak zorganizować pracę w domu

Budzik dzwoniący zdecydowanie zbyt wcześniej, w pośpiechu jedzone śniadanie i gorączkowy wyścig z czasem, aby zdążyć do pracy przed szefem – te elementy nieodłącznie kojarzą się nam z pracą w biurze. Nienawidzimy ich i marzymy o tym,żeby móc pracować z ciepłych, własnych pieleszy – bez pośpiechu, we własnym tempie i znajdując czas na relaks. Telepraca zyskuje więc na popularności, jednak nie każdy odnajduje się w niej szybko i bez problemów. Aby móc wykonywać pracę w domu, trzeba być bardzo dobrze zorganizowanym i konsekwentnym. Oto garść porad, jak sobie poradzić z organizacją domowego biura i pracy zdalnej.

Jak zorganizować pracę w domu

  1. Lista zadań – bez niej ani rusz. Dzięki listom wiesz ile Cię czeka pracy i jak rozplanować dzień lub tydzień.
  2. Domowe biuro – wyznacz w swoim domu miejsce, w którym będziesz wykonywać obowiązki służbowe. Łatwiej zabrać się do roboty jeśli nie rozprasza Cię ciepła kołdra w pobliżu lub telewizor.

    Jak zorganizować pracę w domu

  3. Jeśli masz kłopot z zabraniem się za obowiązki, wyznacz sobie godziny pracy i, co najważniejsze trzymaj się ich!
  4. Domowników uprzedź, że podczas pracy mają traktować Cię jak osobę nieobecną. Dzięki temu, nie będą Cię odciągać od biurka.
  5. Rób częste przerwy – zrób sobie wtedy dobrą herbatę lub idź na krótki spacer.
  6. Pozbądź się rozpraszaczy – zablokuj kuszące strony w Internecie oraz wyłącz Wi-fi w tablecie oraz smartfonie.
  7. Nie czekaj na wenę – ta może nie nadejść nigdy. Jeśli nie wiesz jak zacząć, zacznij od… środka.
  8. Nie zmuszaj się – jeśli źle się czujesz, wszystko leci z rąk i siedzisz bezproduktywnie przed biurkiem już od dwóch godzin, zajmij się czymś innym. Oczywiście pod warunkiem, że nie masz na karku goniących Cię terminów.
Author: Tomek

Dodaj komentarz